Jdi na obsah Jdi na menu

G8D

7. 10. 2014

 

G8D - Proces řešení problémů a zlepšování

 

Proces G8D nabízí schéma pro identifikaci hlavní příčiny tohoto stavu a zavedení vhodných nápravných opatření. Proces G8D umožní změnit procesy, systémy, technologie a metody tak, aby opakování jednou vyřešeného problému nebylo možné.

Výklad vychází ze současných používaných standardů automobilového průmyslu.

 

Cíle:

 

  • Seznámit se s požadavky výrobců automobilového průmyslu na Proces řešení problému tj. sled kroků, které mají proběhnout ve chvíli, kdy problém vznikne.
  • Naučit se zajistit provádění a dokumentování takových činností, které zajistí okamžitou nápravu a odstranění příčin problémů tak, aby byl problém provždy odstraněn.  

 

Cílová skupina:

Pracovníci útvaru řízení jakosti, konstrukce a přípravy výroby, manažeři kvality, vedoucí pracovníci výrobních úseků, interní auditoři a zástupci organizací, které se chtějí stát dodavateli pro automobilový průmysl.

 

Obsah:

  • Terminologie a pojmy
  • Požadavky systému na zlepšování a řešení problémů
  • Jednotlivé kroky Global 8D:
    • D0 - Příprava pro proces G8D
    • D1 - Založení týmu
    • D2 - Popis problému
    • D3 - Navržení dočasných nápravných opatření
    • D4 - Definování a verifikování kořenových příčin
    • D5 - Výběr a verifikace trvalých nápravných opatření
    • D6 - Implementace a validace nápravných opatření
    • D7 - Prevence výskytu
    • D8 - Uznání týmových a individuálních příspěvků

Metody:

Jednodenní seminář - Odborný výklad kombinovaný s diskusí, případová studie, praktické zkušenosti.